Un injector este o supapa care injecteaza combustibil in motoarele cu ardere interna, fie in canalul de admisie, fie direct in camera de ardere a cilindrului. La motoarele cu aprindere prin scanteie, injectoarele sunt controlate electronic de ECU (Unitatea de Control Electronic). In motoarele diesel, pana la aparitia sistemului common rail, injectoarele erau actionate hidraulic de pompa de injectie.
Pulverizarea combustibilului este esentiala, jetul ideal avand stropi mai fini la exterior si mai mari la interior. Aceasta asigura o ardere uniforma si o crestere lenta a presiunii in camera de ardere.
Injectorul include corpul si acul duzei, realizate din otel de inalta calitate, bobina electrica sau sistemul piezoelectric, corpul injectorului cu racorduri de combustibil, pistonul de comanda si conectorul electric. Functionarea presupune ca presiunea combustibilului sa depaseasca forta arcului de comprimare, permitand injectia combustibilului.
La sistemele common rail moderne, injectia este controlata electronic, permitand injectii multiple pe ciclu pentru o ardere eficienta si emisii reduse.
Injectorul este o componenta esentiala si complexa a motorului, indiferent de tipul de combustibil folosit. Rolul sau principal este de a injecta combustibilul in camera de ardere sau in antecamera.
Unul dintre serviciile principale pe care le oferim este reconditionarea injectoarelor. Daca doresti sa afli mai multe despre acest proces, iti prezentam detaliile mai jos.
Cauze comune ale defectarii injectoarelor
Defectarea injectoarelor poate avea mai multe cauze, insa una dintre cele mai frecvente este calitatea combustibilului, in special prezenta impuritatilor. Aceste impuritati pot bloca orificiul de injectare, ceea ce duce la o functionare defectuoasa a sistemului.
De asemenea, utilizarea frecventa la viteze mici si pornirile dese, tipice traficului urban, pot provoca depuneri pe componentele injectoarelor, afectand functionarea acestora. Acest fenomen este mai intalnit in orasele mari, cu trafic aglomerat.
Simptome Injectoare Defecte
Miros de combustibil. Mirosul de combustibil indica faptul ca, cel mai probabil, exista undeva o scurgere. S-ar putea sa fie din cauza unor oringuri injectoare defecte sau pentru ca o supapa nu se inchide corespunzator, permitand combustibilului sa iasa de la injector cand acesta se afla in stare de repaus.
Putere oscilantorie a motorului – Daca autovehiculul dumneavoastra are in mod frecvent oscilatii de turatie, poate fi un semn ca injectoarele uzate vor alimenta motorul cu cantitati fluctuante de combustibil, ceea ce va avea drept consecinta reducerea performantei motorului.
Rateuri – In cazul unui motor ce da rateuri la pornire poate fi vorba despre un injector diesel infundat, care necesita o curatare minutioasa sau despre un injector diesel defect, care trebuie verificat.
Consum sporit de combustibil – Daca masina a inceput dintr-o data sa consume mai mult combustibil decat de obicei, poate fi iarasi vorba de un injector defect, deoarece in categoria simptome injector diesel defect se incadreaza si arderea unei cantitati mai mari de combustibil in vederea atingerii performantei dorite.
Emisii noxe – Un injector infundat diesel va determina arderea incompleta a combustibilului, ceea ce va face ca zona de evacuare a gazelor sa devina mai murdara, din teava de esapament iesind un fum alb.
De ce sa alegi reparatia injectoarelor?
Daca injectoarele masinii tale nu functioneaza corect sau prezinta semne de uzura, primul gand poate fi inlocuirea acestora. Totusi, reconditionarea injectoarelor este o solutie mult mai economica, oferind aceleasi rezultate la un cost redus fata de achizitionarea unor injectoare noi. In plus, toate lucrarile noastre vin cu certificat de garantie, asigurandu-ti calitatea si siguranta. Service-ul nostru este dotat cu aparatura de ultima generatie, pentru testare / calibrarea / reconditionarea injectoarelor de tip Bosch, Piezo, Siemens VDO, Continental, Pompa Duze, Delphi.
Ce presupune reparatia injectoarelor ?
Reparatia injectoarelor inseamna inlocuirea tuturor pieselor uzate dintr-un injector cu piese noi, calibrarea injectorului pentru a-l readuce la parametrii de fabrica. Un injector reconditionat trebuie sa fie in parametrii de fabrica ca si un injector nou.
Care sunt etapele reparatiei unui injector :
Verificare injector – In momentul in care injectorul ajunge in laboratorul nostru, verificam pe standul profesional modul de operare la diferite presiuni si timpuri de injectie, ce ajung pana la 2400 de bari.
Dezasamblare injector – Injectorul este dezasamblat si toate piesele interne sunt curatate in baia cu ultrasunete. Acest lucru ne permite sa indepartam murdaria superficiala pentru a putea inspecta corect suprafetele de uzura a pieselor.
Inspectare la microscop – Principalele piese din componenta injectorului sunt inspectate sub microscop pentru a identifica corect cauza defectiunilor aparute si necesitatea schimbarilor acestora. Principalele piese inspectate sunt diuza si supapa de retur a injectorului.
Inlocuirea pieselor defecte – Dupa ce devizul este efectuat si se identifica piesele ce necesita schimbare, acestea sunt inlocuite cu piese noi.
Asamblare – Injectorul este asamblat si cu ajutorul instrumentelor de calibrare cu tolerante de sub 1 micron, injectorul este calibrat conform normelor producatorului.
Verificare finala – Injectorul trece printr-o etapa finala de testare pe banc, in parametrii reali de functionare, moment in care verificam corectitudinea reparatiei si calibrarii. Dupa ce injectorul trece de toate aceste teste de functionare de pana la 2400 de bari, se emite codul de calibrare a injectorului.
In service-ul nostru, puteti repara injectoare de tip Pompe Duze, Continental, Siemens, Piezo, Bosch, Delphi cu factura si certificat de garantie 12 luni.